Care sunt calitățile de care are nevoie un content writer?

Care sunt calitățile de care are nevoie un content writer?

Indiferent dacă îți dorești să devii un content writer sau ești în căutarea celui potrivit pentru afacerea ta, această meserie vine la pachet cu anumite abilități esențiale, pe care fiecare content de succes trebuie să le dețină.

Desigur, primul lucru esențial este să fii un scriitor bun. Însă nu totul se rezumă aici. Mai jos vei găsi o listă de abilități necesare pentru un content writer profesionist, care, prin intermediul textelor scrise, va genera valoare reală.

Organizarea stă la baza oricărui content writer profesionist

Organizarea nu depinde în totalitate doar de un spațiu de lucru curat și modificat pentru nevoile personale.

În această meserie, deadlinurile sunt vitale. Prin urmare, un content writer va avea notat, într-un calendar, zilele când trebuie să predea proiectul. Partea bună este că vei putea găsi o multitudine de aplicații ce te vor ajuta pe partea de organizare.

Cu ajutorul acestei abilități, vei fi capabil să respecți termenele limită pentru fiecare proiect. Astfel, îți vei satisface clientul, dar și munca ta va fi recunoscută. Datorită organizării, vei putea să-ți prioritizezi activitățile.

Orice text scris are în spate un proces de documentare consistent

Content writing-ul nu se creează ca și poeziile și poveștile fantastice. Un content writer va scrie cu scopul de a informa, educa și pune în evidență afacerea clientului său.

Oamenii au nevoie de motive raționale, înainte de a deprinde sentimentul de încredere asupra unui brand. De exemplu, dacă un potențial client se ocupă de vânzarea de produse destinate animalelor de companie, îi va fi foarte eficientă o secțiune de blogging.

Articolele publicate sunt scrise de către un content writer. Însă, pe lângă talentul redacțional, va fi nevoie de o cercetare amănunțită în domeniu. Astfel, vei avea posibilitatea să introduci informații esențiale, captivante și informative, bazate pe adevăr.

Această abilitate a oricărui content writer va genera încredere. O persoană va avea nevoie și de motive palpabile pentru a lua decizia finală de achiziționare. Prin urmare, vei creea un conținut calitativ, nu doar cantitativ.

Research-ul va fi realizat pentru:

  • Domeniul afacerii pentru care scrii;
  • Produsul/Serviciul/Brandul despre care scrii;
  • Cunoașterea publicului țintă;
  • Informații reale, bazate pe adevăr și corectitudine;
  • Cuvintele cheie (keywords) potrivite fiecărui text pe care-l redactezi.

Optimizarea SEO stă la baza unui text cu potențial major

Oricine deține o pagină web, își dorește să ajungă în primele rezultate ale motoarelor de căutare. Însă, acest lucru este posibil, doar dacă content writer-ul se va ocupa și de partea de optimizare SEO.

Cu cât un site web apare mai sus în clasamentul motoarelor de căutare, cu atât traficul organic va crește, vânzările vor fi mai mari, iar imaginea brand-ului va fi una pozitivă.

Nu doar cititorii vor avea acces la textul redactat de către un content writer. Motoarele de căutare îl vor scana și vor decide cât și dacă este folositor pentru utilizatori. Prin urmare, textele trebuie să fie optimizate SEO. Doar cu ajutorul acestei abilități obiectivele de marketing vor putea fi atinse.

Din punct de vedere a optimizării SEO, un content writer va știi să:

  • Formateze textul astfel încât să fie ușor de citit și aerisit;
  • Compună și să folosească titluri și subtitluri;
  • Folosească liste;
  • Utilizeze cuvintele cheie necesare pentru fiecare afacere în parte;
  • Să utilizeze un ton specific, cât mai apropiat de publicul țintă.

Având în vedere că algoritmii se vor modifica în mod constant, un content writer va fi la curent cu toate update-urile ce se realizează în zona de SEO.

Un content writer se poate adapta foarte ușor la o multitudine de cerințe. Poate scrie diverse texte pe diferite nișe, pornind de la industria înfrumusețării, până la cea a construcțiilor. Un content writer este din ce în ce mai bun datorită abilității de mulare în funcție de stilul pe care trebuie să-l abordeze în scris.